فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب شماره شش اسفند ۱۴۰۲

فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب شماره شش اسفند ۱۴۰۲ گفتار «بسم اللّهّ » دل را پر نور کند، سرّ را مسرور کند، طاعت را مبرور کند، گناه را مغفور کند. هر کرا در دل و بر زبان نام اللّهّ نقش بود، اگر چه در آب و در آتش بود، عیش او با نام اللّهّ خوش بود. […]

اشتراک گذاری
28 اسفند 1402
85 بازدید
نویسنده : محمد امین ذاکری
کد مطلب : 425

فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب شماره شش اسفند ۱۴۰۲

گفتار «بسم اللّهّ » دل را پر نور کند، سرّ را مسرور کند، طاعت را مبرور کند، گناه را مغفور کند. هر کرا در دل و بر زبان نام اللّهّ نقش بود، اگر چه در آب و در آتش بود، عیش او با نام اللّهّ خوش بود. عزیز بند هاى که در دل وى شوق اللّهّ بود، بزرگوار بند هاى که بر زبان وى ذکر اللّهّ بود. بزرگان دین چنین گفته اند: من انس الیوم بکلامه انس غدا بسلامه.
هر کرا درین سراى راحت کلام اوست، فردا در بهشت او را لذّت سلام اوست.
یارب دل پاک و جان آگاهم ده
آه شب و گریه سحرگاهم ده
در راه خود اول ز خودم بیخود کن
بیخود چو شدم ز خود بخود راهم ده
الهی یکتای بی همتایی، قیوم توانایی، بر همه چیز بینایی، در همه حال دانایی، از عیب مصفایی، از شرک مبرایی،اصل هر دوایی، داروی دلهایی، شاهنشاه فرمانفرمایی، معزز بتاج کبریایی، بتو رسد ملُک خدایی.
ششمین شماره فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب را در دومین سال انتشار با استعانت از درگاه حق تعالی با موضوعات نقش آل مظفر در تمدن اسلامی ، جغرافیای تاریخی ترسیمی با عنوان نقشه پراکندگی قبایل عرب در سال ۱۹۱۶ ، تشیع بصره در قرون نخستین، تاریخ نگاری به زبان عربی با عنوان ذکر تسخیر آل سعود ملک بنی خالد ، برگی از تاریخ با عنوان گمرک بندرعباس ، مقاله ای با عنوان پیشینه تاریخی جزیره کیش ، مقاله ای از دکتر وثوقی با عنوان خواجه عطا و آلبوکرک ، مقاله ای حجت الاسلام جعفر رسولیان با عنوان روابط علمای بحرین و ایران در دوره صفوی و پژوهشی به زبان انگلیسی با عنوان The Portuguese in Hormuz and the trade in Chinese Porcelain تقدیم شما تاریخ دوستان می شود.

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا

فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب شماره شش اسفند ۱۴۰۲

فصلنامه اختصاصی تاریخ جنوب شماره شش اسفند ۱۴۰۲

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *