نقشه قدیمی از تنگه هرمز

نقشه قدیمی تنگه هرمز، توسط P. Van der Aa. تاریخ چاپ اول: ۱۷۱۳ تاریخ این نقشه: ۱۷۱۳ حکاکی روی مس، چاپ روی کاغذ. اندازه (بدون احتساب حاشیه): ۱۹ × ۱۶ سانتی متر (۷.۴ × ۶.۲ اینچ) نسخه: خالی وضعیت: رنگ اصلی، مرتب شده و در ابتدا روی کاغذ سنگین نصب شده است. رتبه بندی وضعیت: […]

اشتراک گذاری
30 بهمن 1400
307 بازدید
کد مطلب : 146

نقشه قدیمی تنگه هرمز، توسط P. Van der Aa.

تاریخ چاپ اول: ۱۷۱۳
تاریخ این نقشه: ۱۷۱۳

حکاکی روی مس، چاپ روی کاغذ.
اندازه (بدون احتساب حاشیه): ۱۹ × ۱۶ سانتی متر (۷.۴ × ۶.۲ اینچ)
نسخه: خالی
وضعیت: رنگ اصلی، مرتب شده و در ابتدا روی کاغذ سنگین نصب شده است.
رتبه بندی وضعیت: الف
مراجع: Van der Krogt 4, 53:05; کومان، Aa7 (130).

از: Nouvel Atlas، très exact et fort commode pour toutes sortes de personnes، Contenant Les Principales cartes géographiques. لیدن، پی وان در آآ، n.d. (1713) (کومان، Aa7).

نقشه های Van der Aa به ندرت در رنگ های اصلی یافت می شوند.

پیتر ون در آ (لیدن، ۱۶۵۹-۱۷۳۳)
پیتر ون در آا قبلاً در سال ۱۶۸۲ صاحب یک کتابفروشی و خانه حراج بود. او در طول زندگی خود حجم عظیمی از مطالب چاپی را منتشر کرده است.
پس از سال ۱۷۰۰، ون در آآ به طور فزاینده ای در کتاب های جغرافیا و سفر تخصص یافت.
او اطلس های ترکیبی، مجموعه ای از توصیفات جغرافیایی کشورهای اروپایی و چند اثر بسیار دیدنی منتشر کرد. بین سالهای ۱۷۰۶ و ۱۷۰۸ او Naauweurige versameling der gedenkwaardigste zee-en land-reysen را در ۲۸ جلد منتشر کرد.
بسیاری از نشریات Van der Aa با نقشه ها و صفحات به شکلی غنی نشان داده شده اند. او بسیاری از آثار مسی و چاپی را از ناشران دیگری مانند کارل آلارد و فردریک دی ویت دریافت کرد. اطلس های ترکیبی که از کارگاه او ظاهر شد حاوی ترکیبی عجیب از مطالب خودش، نسخه هایی از نقشه های ناشران دیگر، و چاپ های مجدد ساخته شده از صفحات مسی قدیمی است که اکنون با نقش خودش نوشته شده است.
Galérie agréable du monde در سال ۱۷۲۹ تکمیل شد و شامل ۶۶ قسمت بود که در ۲۷ جلد صحافی شده بود. Van der Aa آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب معرفی کرد. پس از انتشار، ارزش باستانی این اثر دو برابر می‌شود، زیرا این اثر در تیراژ محدود تنها صد نسخه چاپ شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *